Jurij Kobe - "Zemlja, voda"

Zemlja, voda

Ugotovitev, da ima piktorializem v sodobni slovenski likovni umetnosti še vedno trdno oporo, se pravi v slikarski tradiciji poetičnega realizma na eni strani, po drugi pa v upoštevanju oziroma priznavanju zmerno konservativnega občinstva, se pravi tradicionalno-konservativne percepcije le-tega, je tudi v današnjem trenutku zagotovo na mestu. Prav gotovo pa ne bi bilo umestno trditi, da sodobni krajinarji v teh razsežnostih izhajajo iz pozicij ne samo tradicionalne percepcije, temveč iz stališč, ki bi mejila celo na poveličevanje nedeljskega razpoloženjskega slikanja v današnjem trenutku, ki prisega (skoraj izključno) na digitalne tehnološke danosti.


Naj opozorim uvodoma na posebne elemente slik Jurija Kobeta: risbo je avtor presegel tako, da je zavestno prestopila v izrazito barvno sliko, na kateri se Kobe poigrava izredno vešče, takorekoč suvereno z občutljivo in sicer nevarno zeleno barvo, bolje barvitostjo do tiste mere, da lahko priznavamo in znova odkrivamo njegove slikarske gene po očetovi strani; v tako dorečenem kontekstu je snovnost Kobetovega nekoč gvaša tista prava odločilna mera, s katero značilno presega lahkotno pojavnost, recimo akvarela kot efemernega zapisa v naravi. Kajti, Jurij Kobe klub temu, da ostaja zvest slikanju v naravi, vstopa zadaj za njeno optično resničnost, uspeva jo presnoviti in seveda likovno tudi preseči.V tem pa je tudi bistvo njegove likovne senzibilnosti.


Strukturna razslojenost, v kateri tekmujeta za primat risba in barva, vsaka na svoj način, je postala torej bistvena značilnost Kobetovega slikarskega rokopisa. Seveda je ta trdno vezan na razmišljanje o prostoru, ki je v najnovejših slikah pridobil še mediteranski čustveni, bolje čutni, navdih.

 

Pred nami se zvrstijo slike istrskega prostora, tistega, ki se razpenja nad piranskim in tržaškim zalivom, potem ko si je slikar zagotovil vizuro, svojo razgledno točko v bližini z vertikalami cipres obeleženega pokopališča v Kolombanu. Iz te razgledne točke, ki omogoča hkrati tudi pravo ptičjo perspektivo, se slikar v svojih akrilih kot sprehodi in na sebi lasten način opravi prav inventarizacijo - tja do tiste stične točke med morsko gladino in
horizontom nad njo. Inventarizacijo z izrazitim, kot že rečeno, čustvenim nabojem, ki zapolnjuje zastale naslikane prizore: na tovorne ladje, na intimne dele obmorskega pejsaža, ki se koplje v sončni zeleni svetlobi, na zmuzljivo, trenutno impresijo, ki slikarja prevzame in vznemiri do te mere, da opusti detajle, jo takorekoč presnovi v abstraktno, krepko potegnjeno barvno liso.


Morda bi lahko naštevali in še nekako sledili slikarjevemu vizualnemu sprehodu do te mere, da bi izginilo v naši opisni naraciji tisto neizrekljivo in nemočno, kar lahko izrazi samo slikarjeva značajska roka. In prav to velja prepoznati in se poistovetiti z njo ob Kobetovih istrskih razmišljanjih v naravi.


                                                                                                              Aleksander Bassin

 

Za povečan prikaz kliknite na sliko.


Želim prejemati rezultate žrebanj na e-naslov:

Loto
Eurojackpot
3x3
Prijavi
Odjavi

Kontakt

 

Info center

01/ 24 26 175

 
Obrazec za reklamacije
 
info@loterija.si
 
e-info@loterija.si

 

             

 

               

 

 

Zasebnost in piškotki | Lytee CMS | Impresum | Produkcija: Dspot
cookies