Razstava

Govorica življenja

Le v redko katerem življenju se samo nekaj letih zgodi toliko velikih dejanj in napiše toliko zgodb kot so strnjena v življenju Benjamina Žnidaršiča - Bena. Človeka z neverjetno ustvarjalno energijo, vsestransko angažiranega humanista, osebnost mnogoterih talentov, ki sta ji blizu poezija in proza, slikarstvo in predvsem človeka, ki mu je blizu človek. Govorimo o ustvarjalcu, ki se je v pičlih petih letih izbrusil v dobrega slikarja, o pesniku in piscu, ki zna razodevati govorico življenja, nesebično bogatiti in povezovati ljudi na mnogo načinov in o človeku, ki zna razmišljati - o realistu in poetu. S svojo neomajno voljo premaguje samega sebe, z zanosom spoznava kulturo in umetnost doma in v svetu in širi njeno poslanstvo daleč naokoli. Benjamin Žnidaršič se je, poleg literarnega dela, v zadnjih letih povsem predal slikanju in v neverjetno kratkem času osvojil znanje in dosegel velik napredek. Marsikdo bo presenečen nad avtorjevo izjemno nadarjenostjo in prizadevnostjo, ki je, tako rekoč, kar čez noč, obrodila pravo galerijo stoterih upodobitev. Pozornost bo gotovo pritegnila tudi likovna izoblikovanost in prepričljiva, dovolj visoka raven, za katero mnogi, gotovo bolj šolani ljubitelji, prehodijo mnogo daljšo ustvarjalno pot, preden jo uspejo doseči. S svojimi deli je domačo in širšo kulturno javnost nemalo presenetil, saj nam bodo o značaju in uspešnosti njegovega slikanja največ povedala dela sama. Prepričala nas bodo, da se slikanja ni lotil samo z velikim navdušenjem in zagnanostjo, temveč tudi s pravim, likovno podkrepljenim pristopom. V zadnjem obdobju so bila njegova dela (nastala so v različnih tehnikah), pohvaljena in bila že nekajkrat izbrana med najboljšimi na različnih natečajih (nedavno tudi na Zlati paleti). Na številnih skupinskih in samostojnih razstavah je bil vselej deležen naklonjenosti. Nemalo pa je tudi tistih slik, ki so že pred leti romale v svet pod okriljem Mednarodnega združenja slikarjev, ki slikajo z usti ali nogami; Benjamin je namreč tudi štipendist tega združenja.

 

Avtorjevi likovni začetki so obsegali predvsem usmerjenost v klasične tematike kot so krajina, tihožitje in človeška figura, pretežno v oljni tehniki. Narava in z njo lepota slovenske pokrajine mu je že davno prirasla k srcu. Vsem krajem, kjer je nekoč živel, je kot lep spomin namenil marsikatero delo.

 

Kaj kmalu pa ga je začelo zanimati tudi bolj ekspresivno in abstraktno slikanje. Pričujoča razstava pa nam bo tokrat prikazala oboje - izbor del, v katerih se nagiba na klasično slikanje, nekoliko v duhu impresionistične manire in kot popolno nasprotje - najnovejše abstraktne slike.

 

Žnidaršičevo pripoved je, gotovo kot prvo, pomenljivo zaznamovalo slikovito notranjsko okolje, z razgibano pokrajino ter bogato naravno in kulturno dediščino. Rodna Loška dolina, na katero je navezan na prav poseben način, odzvanja v akvarelih in na platnih kot odslikava preteklosti in sedanjosti. V številnih oljih se je predano poglobil v kompozicijo, v resničnost krajinskega izreza, v osamljene znane in manj znane kotičke, v nadrobnosti, v svetlobo in senco. Na Notranjskem pa s čopičem ni odkrival le domačih vasic, temveč tudi čar presihajočega Cerkniškega jezera, kjer je že kot otrok spoznaval tisočere skrivnosti. Jezero in njegovo okolico zdaj kot slikar odkriva z drugačnimi očmi in novimi spoznanji. Prestreže nevihtno nebo nad mirujočo vodno gladino, se zagleda v polja, košenine in značilne ostrnice. Kompozicije krajinskih izrezov in vedut so uravnotežene, skrbno izbrane, nekatere tudi panoramsko zasnovane, vsled dobrega občutka za perspektivo. Z mehkobno umirjeno in bogato tonsko lestvico, s poudarkom na zračnosti in prostornosti, pokrajine živijo v polni plastičnosti. Z neštetimi barvnimi odtenki in prelivanji se predaja lepoti spreminjanja narave in ustvarja neko posebno atmosfero. Te krajinske podobe ne zahtevajo neke idealizacije, prej resničnost, ki je pogosto obarvana z določenim razpoloženjem, vznemirjenostjo in naklonjenostjo. V svojih krajinah je prestregel dragocene trenutke in ujel sekunde svetlobe, ki jih je potem zatopljen slikal ure in dneve. Upodobitve bodo v gledalcu izzvale podoživljanje vtisov in spominov, ki jih je slikar znal zaustaviti v posvečenem trenutku tišine. Čustvenost je prisotna kot poetična nostalgija in kot sproščeno potovanje, usmerjeno v odkrivanje sleherne zanimivosti. Narava mu je bila vselej izziv, ravno zaradi barvnih preobražanj, vremenskih sprememb in svetlobnih učinkov, predvsem v upodobitvah jezera.

 

Vendar ga je večna želja po pomnjenju bivanja in neminljivosti ustvarjalnega duha samodejno privedla do simbolno poenostavljenih oblik, v nove metafizične prostore in sfero preobrazbe, kjer se vrača v tokove modernega slikarstva. Kot posledica občutij in razmišljanj o lastnih življenjskih preizkušnjah je tako nastopilo obdobje čistega abstraktnega slikanja. Slikarsko površino večinoma izgrajuje z vertikalno in horizontalno položenimi ploskvami in črtami ali bolje rečeno s polji komplementarnih barvnih površin. V zasnovi lahko izhaja iz preprostih, tudi čistih likovnih form, vendar se ta navidezna racionalna ostrina lahko nepričakovano preobrazi v barvni lirizem. Po drugi strani pa mu arhitektonska zasnova predstavlja le impulz za vstop v svoj jaz - v sfero podzavesti, čustev in razuma. Slike nagovarjajo k pogledu skozi okna, k dialogu in vstopu v nepoznane prostore, ki jih moramo šele spoznati. Na večini platen se konceptu pravokotne ploskovne zasnove pridružujejo črne črte in križišča, ki v slikarjevem sporočilu simbolizirajo minljivost. Kompozicije nastajajo spontano, v harmoničnem in premišljenim polaganju linij in ploskev. Geometrijska abstraktnost, ki naj bi se sicer oddaljevala od čustvenosti, pa ravno v teh delih razkriva nasprotno, saj gre za najgloblja osebna občutja in odnos do sveta. Zato lahko govorimo o izrazni moči zgoščene likovne vsebine, ki jo slikar doživlja kot močan duhovni naboj. Zanima ga pogled na lastno življenje, na misel, rojstvo, upanje, minevanje, vest in ujetost v odvisnosti od drugih. Vendar pa tonska lestvica razkriva, da se v vsem tem poraja tudi nek optimizem, ki potuje od pastelne melanholije proti vse živahnejšem koloritu - rumene, rdeče, tople zelene in modre. Igra različnih ploskev in barvnih kombinacij sočasno ustvarja razgibanost in mirovanje.

 

Razstava Benjamina Žnidaršiča - Bena tako predstavlja vpogled v slogovno raznolikost najnovejših del. Iz njih izžareva notranji temperament in energija, v nenehnem prepletanju barvitosti in poetične umirjenosti. Ostali bodo trajni likovni in besedni zapisi o večnosti življenjskega kroga, o naravi in njenih odsevanjih, o poteh in upanju, o spoznanjih in človeku, ki verjame v jutrišnji dan.

 

Polona Škodič

 

Slike



Certifikat WLA


EUROJACKPOT

Eurojackpot

Garantirani sklad za Jackpot je 10 milijonov €. Žrebanja so vsak petek ob 23. uri, na Pop TV.

 

Želim prejemati rezultate žrebanj na e-naslov:

Loto
Eurojackpot
3x3
Prijavi
Odjavi
cookies