Razstava

Skrivnostne pokrajine

Njena krajina je za marsikoga nenavadna, saj kljub prepoznavnosti, motiv ni resničen. Doživetje teh krajin je intenzivno, v njih začutim s skrivnostjo prepojeno noč, ki človeku ne da spati. In ta noč me objame. Zaslutim ta opoj stvarstva, to skrivnost vsega bivanja, ki je veliko več kot tisto kar lahko dojamemo z razumom. Njene krajine nosijo v sebi vsa doživetja, od intenzivnih do nežnih...
Zato ne bojmo se njenih globin, ne bojmo se njenih intenzivnih barv, ampak uživajmo v tej skrivnosti, ki nam jo razkriva... Njene barve so magične in prav v njih je njena moč izpovedi.

 

Milena Režun

 

Njene pokrajine

Slikanje Tamare Burmicky - Taye nedvomno spominja na likovno kulturo daljnega Vzhoda, s katero se je avtorica srečala ob poglobljenem odkrivanju in spoznavanju kitajskega slikarstva, v času, ki ga je preživela v Maleziji. V njenih likovnih delih, za katere pogosto uporablja občutljiv rižev papir, tanka in razpršena svetloba, skoraj brez senc, s čarobnimi, trepetajočimi in prozornimi barvami, povsem objame preprosto in enostavno strukturo njenih kompozicij. Za svoje pejsaže, ki so podani kot velik naravni scenarij, v katerem vsak dogodek, pa čeprav le namišljen, dobi prave razsežnosti. Tamara Burmicky črpa navdih iz načel orientalske filozofije, ki nas svari pred kakršnimikoli posegi v ciklus narave in pred sprevračanjem ritma stvari. Potrebno je stopiti v popolno sozvočje z naravo, se z njo poistovetiti ter živeti v njej in z njo.

 

Cvetni in živalski subjekti, ki razkrijejo močno vez slikarke z naravo, se prikažejo objeti v kristalno ozračje, ki primerno ovrednoti podrobnosti in ne dopusti, da bi se zmanjšalo kompozicijsko ravnotežje njenih stvaritev. Na ta način avtorica omogoči tisto harmonično ustvarjalno sintezo, v kateri rahla in prefinjena stilizacija predstavlja najbolj učinkovito sredstvo za premoščanje zgolj kaligrafskega podajanja subjekta, ne da bi se pri tem odpovedala značilnostim, ki mu dajejo svojstven pečat.

 

Paleta čistih, skrbno izbranih barv v dobro premišljenem slikarskem zamahu odkriva nežna čustva, ki označujejo njena najnovejša dela, v katerih je zaznati še rahel vpliv evropskega impresionizma. V teh delih Tamara Burmicky komponira v glavnem v vseh mogočih odtenkih ene ali dveh prevladujočih barv ( v modri in zeleni, oranžni in rumeni, rdeči in vijolični).

 

Barva predstavlja bistven pogoj za notranje doživetje in lirično izpoved, v kateri najde slikarka upravičenost svojega dela. Izrazit občutek za barvo razodeva njeno navezanost na naravo in globoko razumevanje njenih pojavov, ki lepšajo in bogatijo fizično okolje ter spodbujajo spoštovanje do vsega, kar nam narava ponuja. V mehko prosojnih tonskih odtenkih, včasih tudi bolj ostrih in živih, je barva povezovalni motiv prvinskih elementov kompozicije, ki izstopajo v spletu slikarske površine in rahlo nakazijejo temeljna hotenja slikarkine pripovedi. Umetnica, občutljiva predvsem za pod ovojem zunanjosti skrito bistvo predmetnega sveta, razgradi stvarno podobo narave z miriado hitro spreminjajočih se potez in jo na slikarski površini ponovno izgradi v kompozicije z rahlih liričnih navdihom, ki nam posredujejo globoke in zadovoljujoče občutke.

 

Joško Vetrih

 

Slike



Želim prejemati rezultate žrebanj na e-naslov:

Loto
Eurojackpot
Vikinglotto
3x3
Prijavi
Odjavi
cookies